Afiŝita de: Mielo | 19.03.2009

Pri la futuro de la DV-kursoj

Hieraux vespere estis kvar partoprenantoj en la kurso de Triksi. Mi cxiam miras sxian toleremon. Sxi estas afabla, helpema kaj vere trankvila. Mi vizitas la kursojn cxar mi deziras renkontigxi tie kun esperantistoj kaj kompreneble mi cxiam povas lerni ion. Por mi, la kursoj estas bonaj eblecoj cxar mi estas maldiligenta lernanto. Mi tute ne sxatas legi lernolibrojn kaj okupigxi pri  gramatiko. En la kursoj mi povas lerni pli facile kaj ludeme. Kaj mi ekkonas diversajn homojn tie. Mi vizitas kursojn de Lariko kaj Triksi cxar mi miras ilian insiston kaj mi esperas ke ankaux mia cxeesto inspriras ilin instrui en la Dua Vivo.
Mi timas iomete se neniu vizitas la kursojn, ne estos necesa havi novan Esperanto- Landon. La esperantistoj vizitis ankaux la malnovan landon nur tiam, kiam estis kurso aux babilrondo.  Sed kompare kun la nombro de la personaro nur 10-15 esperantistoj aperis regule.


Responses

  1. Hodiaŭ mi vekiĝis je la sepa, kaj ankaŭ ĉi-foje mi ne sukcesis partopreni en la leciono de Triksi (Por partopreni en la leciono ni japanoj devas vekiĝi je la kvina kaj kvarono.). Veku min, Mielo. Mi veku Unjon.

    Lariko! Triksi! Pardonon!!

  2. Kara Bonulo, mi cxiam bedauxris Unjon kaj vin, pro vi devas ellitigxi terura frumatene. Mi ne scias, kiel mi sukcesus en sama situaco. Jes, mi tre gxojis kiam ankaux vi partoprenis sed neniu rajtas deziri de vi ke vi vekigxu je la 4a horo kaj provu ankaux pensadi.

  3. Mi alvenis malfrue kaj ĉeestis en la fino de la leciono. Tamen mi penis por trovi la lokon kaj poste mia retkonekto fuŝis kaj mi rezignis pri la leciono.

    Mi sugestas ke oni regule sendu inviton per la grupo Esperanto de DV, kun precizajn indikojn pri horo kaj landmarko.

  4. Mi pensas, ke tio estas bona ideo, Emilio. Precizan landomontrilon ankaŭ helpus.

  5. Gxis nun, ni cxiam ricevis mesagxon de Lariko kaj de Triksi, pri la temo kaj komenco de la kursoj.
    Mi ne scias, kion ni povus fari ke la kursoj estu pli bone vizitantaj. Vi memoras, pasintsomere, antaux ol Triksi foriris somerumi, ni estis jam suficxe multe en sxia kurso. Sed septembre kiam la kursoj denove komencigxis, sxi denove instruis la abocon. Mi komprenas sxin, jes ja kursoj de sxi estas por komencatoj. Sed tiam multe da esperantisto pensis inter ni ke li aux sxi ne havas tempon kaj humoron okupigxi denove pri la aboco.
    La lastaj kursoj de Lariko estis jam pli popularaj kaj ni renkontigxis tie kun kelkaj novaj esperantistoj. Malfelicxe la Esperanto Lando malaperis ….

  6. Alia problemo, pro kio kelkaj homoj tute ne havas jam humoron viziti la kursojn kaj la DV-n. Por uzantoj de Linukso nuntempe malbone funkcias la sonsistemo. Ili ne povas interparoli vocxe kaj ofte ili tute ne auxdas sonojn. Kaj ili ofte krasxas. Mi ne miras ke ili ne volas veni.

  7. Kara Mielo,
    Vi tuŝis gravajn demandojn. Kurso en DV estas tute alia ol en RV, ĉu ne? La lernantoj havas diversajn naciajn lingvojn kaj ankaŭ tre diversajn lingvo-nivelojn. Estas tre malfacile instrui al ili laŭ tradiciaj metodoj.
    Krome, aldoniĝas problemoj pri sonsistemoj. Mi opinias, ke pli gravas la tajpa komunikado. Ankaŭ en DV ĝenerale ĝi estas pli ofta. Ni koncentriĝu pri tio. Voĉan uzon de Esperanto oni povas lerni ankaŭ ekster la kursoj.
    Precipe gravas la kapablo produkti kompreneblajn frazojn. Tial mi rekomendas metodon, kiun mi mem uzis diverslande en RV. En tia kurso, ĉiu laŭvice ricevas vorton kaj devas produkti frazon, kiu enhavas tiun vorton. Ekzemple mi donas al vi la vorton ‘rezisti’, kaj vi respondas per ‘Mi ne rezistas al ĉokolado’ aŭ simile. La gvidanto – sed ankaŭ la aliaj kursanoj – povas korekti la frazon.
    La avantaĝoj de tiu metodo estas i.a.:
    – Ĉiu partoprenas en sia propra nivelo, kreante longajn aŭ mallongajn frazojn.
    – Ĉiuj povas interveni, do ĉiuj restas aktivaj.
    – La gvidanto ne bezonas esti akademiano: sufiĉas iom gvidi, asigni vortojn, amuzi la kursanojn.
    – Se oni preparas liston de vortoj, kiuj havas ian komunan temon, foje okazas, ke la kursanoj spontane interligas siajn frazojn kaj tiel komencas rakonton aŭ diskuton.

  8. Kiel ne-esperantistoj ekscias, ke ekzistas kursoj por komencantoj? Ĉu ili nur aŭdas tion pere de esperantistaj geamikoj?
    Antaŭ du jaroj mi vidis artikolon (en la angla) pri DV, en kiu estis skribite, ke kiam oni jam lernis kiel moviĝi kaj ŝanĝi sian aspekton, ne restas multe por fari en DV. Eble tiaj homoj bonvenigus veran okupon interne de DV, tio estas lerni lingvon.
    Ĉu ni povus pli vaste anonci la kurson por komencantoj en DV-forumoj ktp kaj ankaŭ afiŝi ilin en aliaj DV-terenoj? Aŭ ĉu iu (kiu estas tiu iu?) jam faras tion?

  9. Mi ofte anoncis la kursojn en japanaj forumoj, sed nur unu (Ginko) interesiĝis pri la kursoj… Eble mi devas japane rakonti pli ofte kaj pli multe pri la ĝuo, kiun lernantoj de Esperanto povas gajni, kaj pri Dua Vivo ke ĝi estas ankaŭ unu el bonaj lerniloj. :-) (Sed mi pensas ankaŭ ke homoj, kiuj havas intereson pri lerni fremdajn lingvojn, estas malplimulto. Kaj preskaŭ ĉiuj el ili volas lerni la anglan aŭ aliajn naciajn lingvojn. Kaj ne ĉiuj povas uzi DV-ludilon, kaj ne ĉiuj povas ludi ĝin komforte.)

    Nu, nun la lecionoj de Triksi estas malfacilaj por vere veraj komencantoj, ĉu ne? Tial neesperantistoj devas atendi la rekomenciĝon de la kurso. Mi pensas ke ni bezonus novajn kursojn por vere veraj komencantoj. En la kursoj oni povas lerni bazajn de bazaj aferoj pri Esperanto kaj kelkajn utilajn frazojn per sia nacia lingvo.

  10. Bonulo, mi pensas, ke ankaŭ frua horo ne volontigas japanoj pri la kurso. Ne ĉiuj kapablas aŭ povas vekiĝi tiom frue.


Respondi

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Ŝanĝi )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Ŝanĝi )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Ŝanĝi )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Ŝanĝi )

Connecting to %s

Kategorioj

%d bloggers like this: